04 - Gargamax
Při hledání optimálních tvarů soutěžní UŠky padla volba na úspěšnou konstrukci Gargamel. Plán tohoto modelu jsem zvětšil na rozpětí 1320mm, upravil konstrukci křídla a předělal uložení motoru na elektromotor. Velikost pohonu jsem v tu dobu (2012) už měl vyzkoušenou a cílem bylo postavit velkou UŠku na elektriku co nejlehčí. Konstrukce je celobalsová s plochým trupem a potahem folií. Profil křídla je opsaný od F2B akrobatů, klapky chodí vzhledem k VOP v poměru 5:6. Model se povedl, po letových testech a konzultacích s F2B piloty doznal drobných úprav zlepšujících letové vlastnosti a v této podobě létá dodnes (2023). Model zaletí vše z prvků UŠ a s drobným omezením (nedá 1 celé kolo bez motoru před přistáním) odlétá celou sestavu F2B. S tímto modelem kromě mne létal i můj mladší syn, postavili ho minimálně ve třech kusech kolegové ve Varnsdorfu, v Nymburce, jeden v okolí Brna, v Třebíči a dalších několik sad dílů jsou mezi dalšími upoutanými kolegy včetně německých (2023).
S modelem jsem se v letech 2013-2015 a 2017-2021 stal mistrem ČR v kategorii UŠ a zároveň s ním létám i kategorii F2B včetně soutěží započítávaných do žebříčku Světového poháru FAI. Je ale znát, že F2B kategorie je lepší se specializovaným a o trochu větším modelem.
Náhled plánu je zde, k modelu mám zpracovanou sadu frézovaných a laserem pálených dílů (žebra, tvarové výztuhy, díly domečku motoru, bočnice trupu, díly řízení-Tčko, páky, tištěný plán 1:1) za 1860,- (2023), pro zájemce dokážu zkompletovat sadu úplného pohonu (vrtule, unašeč, motor, regulátor, elektronický timer, baterka). Pohon vyjde kolem 3000 Kč v závislosti na velikosti baterie a aktuálnímu kurzu USD. Podobně jako u cvičné UŠky mohu uvázat vyzkoušená kevlarová řídící lanka délky 18m za cca 200,-.